Reisdag 11 en 12 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Emiel Van den Hemel - WaarBenJij.nu Reisdag 11 en 12 - Reisverslag uit Nouâdhibou, Mauritanië van Emiel Van den Hemel - WaarBenJij.nu

Reisdag 11 en 12

Door: milenwieza

Blijf op de hoogte en volg Emiel

27 Maart 2012 | Mauritanië, Nouâdhibou

O ja gisteren nog vastgereden int zand gelukkig een landbouwtrector in de buurt op 1,2,3 eruitgetrokken en een paar dirham armer Dag 11 van Dakhla naar Nouadhibou, Dakhla is een paradijs voor kitesurfers, 3 zijden omringd door de oceaan prachtige foto's en natuurlijk veel wind, na 340 km komen we aan de grens,weer hetzelfde als gisteren op 300 km zie je misschien 40 auto's eerst Marokko verlaten langs 4 bureeltjes mijn geld teruggekregen dat ik Tanger als borg moest geven onze gids stond ons op te wachten en dan moment supreme 5 km door niemandsland een mijnenveld echt een gids nodig van L naar R en maar kronkelen,land van niemand dus gene weg zand en rotsblokken rustig in 1 vitesse, heelhuids erdoor en dan de kontrole van Mauretanie, graaikultuur voor dit en dat maar nooit genoeg dan nog 50 km naar Nouadhibou we logeren er bij familie van onze gids, zijn mes snijdt aan alle kanten op een campement heel basic golfplaten dak, toilet en douche apart, Dag 12 weer een dag rust voel me echt nog niet in staat om de volgende 500 km te rijden, Wieza begint ook last te krijgen vanmiddag een royco soepje genomen met brood gaat al beter met me, nog goed rusten en morgen er weer tegenaan groetjes

• 27 Maart 2012 - 17:28

Guusje,Miggy En Tom:

Al een heleboel meegemaakt zo te lezen en te zien Hopelijk snel weer beter en lekker rusten zodat jullie het laatste stuk goed kunnen afmaken groetjes van ons drietjes. kusjes van Guusje kan al snel kruipen en alleen rechtstaan.

• 27 Maart 2012 - 18:50

Lydia:

Amai , avontuurlijker met de moment !
    En ja "witte geef geld " dat boek werd
    niet voor niets geschreven :-) :-)
    Ziet er inderdaad wel rustgevend uit.
    Hopelijk verloopt de reis verder volgens plan.
    Ja spijtig dat je net nu op zo'n trip een beetje ziek bent.
    Eens goed en wel in Nianing kan je van je rust genieten !

dikke zoen
    Lydia

• 27 Maart 2012 - 19:45

Jose:

Nen zware dobber precies hé mil,
    Het begint door te wegen denk ik ,
    Ik zie op de foto's afstand dakar nog 1430 km klopt dat ?
    Begint een einde in zicht , aan te komen !
    Na deze dag rust hopelijk een opkikker , beste niet forceren je kan beter een dag meer rust inlassen of zitten ze daar te wachten ?
    Geniet hiervan ,want de spanning zal erafvallen met dat mijnen veld !
    Groetjes tot morgen Jose !toi toi

• 27 Maart 2012 - 20:37

Ge Wendy Warre Fran:

Hallo mil en wieza ! Wat leuk te vernemen dat jullie reeds zo ver geraakt zijn op jullie tocht ! We hebben elk verslag gevolgd en hopen dat jullie snel beter zijn. Ziek zijn op reis is nooit leuk... Leuk die foto's ! Nog even op de tanden bijten en dan eindelijk op jullie plaatsje in senegal... Geniet van wat je ziet en wees voorzichtig ! Vele groeten, Gert Wendy warre en fran.

• 28 Maart 2012 - 05:46

Frans En Marie-jose:

mil en wieza rust eerst nog goed uit.
    en dan zal jullie laaste trip voor opluchting zorgen u vrienden wachten u zeker met plezier en zorg op.
    snel beter en dan genieten in u grand hotel.
    groetjes.
    frans ps.moeilijk lukt ook.

• 28 Maart 2012 - 08:09

Marleen En Roland:

Spannend zeg , amaai mijnenvelden , 'k zou in mijn broek kakken . Rust nu maar enkele daagjes dan kunnen jullie gelijk echte Dakar rijders door Mauretanie , vergeet niet te genieten van het mooie landschap en maak maar veel foto's , Roland is nu al jaloers op jullie avontuur ,( misschien ooit nog )
    Wees voorzichtig en weet na regen komt zonneschijn !